Kjøpsbetingelser

Avtalen

All hånderting av bestillinger via APP eller hjemmeside foregår automatisk. Det gjør at det er svært viktig at du leser og forstår våre kjøpsbetingelser før du legger inn dine opplysninger og / eller dine bestillinger. Dette gjelder både om du er registrert som kunde eller kun som gjest. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom selger og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp.

Partene i avtalen er

Selger:

Navn: Big Bite AS, Org nr: 965 045 023 og tilhørende underselskaper inkl franchise. Adresse: Veftsgata 2E, 7042 Trondheim.

E-post: kundeservice@bigbite.no. Heretter kalt «selger».

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen. Heretter kalt «kjøper».

Bestillinger / avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selger. Kjøperen er ikke bundet til avtalen hvis det har forekommet en skrivefeil i prisgivingen fra selger i appen eller i webshopen. Kjøperen er ansvarlig for ukorrekte ordrer. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til: • Bestilling sendt til feil restaurant • Ukorrekte ordrer (ikke det man hadde tenkt å bestille) • Ubevisst bestilling av varer foretatt mens appen har vært aktivert Selger kan ikke garantere og har intet ansvar dersom våre nettsider ikke er tilgjengelig, uansett grunn.

Betaling

Betaling på nett skjer vi Klarna. Betalingsalternativene er kortbetaling (Visa eller Mastercard), faktura eller betalingsutsettelse/delbetaling. Ved bestilling trekkes beløpet fra kortet direkte og/eller kunden blir fakturert med en gang. Klarnas kundeservice finner du her: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert merverdiavgift. • Fjerning av ingredienser reduserer ikke prisen. • Endring av ingredienser belastes i henhold til gjeldende prisliste • Ved bruk av eventuelle kuponger eller tilbud må disse være tydelig merket for bruk ved netthandel.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Levering

Vi tilbyr i dag ikke levering av take away. Alle bestillinger må hentes i valgte restaurant. Enkelte av våre restauranter har et samarbeider med leveringstjenesten Foodora. Kjøp via Foodora formidles i egen portal.

Reklamasjon / angrerett

Fersk mat er unntatt fra loven om angrerett. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi selger skriftlig melding på e-post til selger om at du vil påberope deg mangelen. Selger vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven).

Uavhentede varer

Varer som ikke blir hentet på utleveringssted blir belastet med bestilt beløp.

Alder

Du må være over 16 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

Begrenset ansvar

Ingen garanti

Selger vil alltid gjøre sitt ytterste for å sikre at nettside og app fungerer som tiltenkt. Imidlertid, og på grunn av internetts natur kan vi ikke garantere at våre tjenester er fri for forsinkelser, avbrytelser eller feil. Vi kan heller ikke garantere at tjenesten er fri for virus eller annet uønsket innhold. Selger kan ikke belastes for kostnader knyttet til service eller erstatning av utstyr på bakgrunn av bruk av våre tjenester. Dette gjelder alle aspekter av tjenesten, inkludert software, tekst, bilder og linker.

Force majeure

Dersom selger på grunn av forhold utenfor vår kontroll (force majeur), ikke er i stand til å gjennomføre levering i henhold til forutsetningene i bestillingen, er selger ikke ansvarlig for skade eller ulempe som voldes kunde. Selger skal umiddelbart underrette kjøperen dersom slike forhold skulle inntreffe.

Ansvarlig for innhold

Selger gjør sitt ytterste for at all informasjon vi gir gjennom våre tjenester til enhver tid er korrekte. Selger tar imidlertid ikke ansvar for feil i menyen, skrivefeil, utdaterte priser, forsinket respons (e-post, sms mm), heller ikke bestillinger eller beskjeder som ikke kommer frem til oss.

Om «cookies» (informasjonskapsler)

Informasjonskapsler er små tekstfiler som legges på nettleseren på din PC eller mobiltelefon av nettstedene du besøker. Informasjonskapsler brukes ofte for å få nettstedene til å fungere eller for å forbedre brukeropplevelsen, samt for å gi viss informasjon til eierne av nettstedet. Dersom du godtar det er det bare å fortsette å bruke siden som normalt.

Hvorfor bruker vi cookies?

Vi bruker cookies til å registrere hvordan du bruker nettsiden vår, slik at vi kan forbedre dem og gjøre de enklere og bedre å bruke. Det er behov for enkelte cookies for få nettsiden til å fungere ordentlig. Andre hjelper nettstedet med å huske preferansene dine. Slik som brukernavnet eller passordet ditt eller hvilket språk du foretrekker. Cookies gjør at du ikke trenger å fylle ut den samme informasjonen hver gang du besøker samme nettside. Siden vil fungere bedre og du får en bedre opplevelse og tjeneste. Det cookies ikke kan gjøre derimot er å “stjele” informasjon om deg eller datasystemet ditt.

Hvem ser informasjonen?

I tillegg til selger, inkluderes selskaper vi har avtale med, dvs selskaper som lager nettstatistikk for oss i tråd med norsk lovgivning. Det gjelder for eksempel informasjon du gir oss i skjemaer du sender inn. Vi bruker også Facebook pixel som samler data fra nettsiden vår og tracker trafikk vi får fra våre annonser på Facebook og Instagram. Facebook-pikselen er et analyseverktøy som lar oss måle effekten av annonseringen vår, ved å forstå handlingene du utfører på nettsidene våre. Vi bruker pikseldataene til å sørge for at annonsene våre vises til de riktige personene. Det vil si at når du besøker nettstedet vårt og utfører en handling (f.eks kjøper sushi), utløses pikselen som rapporterer denne handlingen. Dette hjelper oss å gi deg relevante annonser på Facebook og Instagram. Vi gjør tilsvarende trafikk analyser for Snapchat, Bing, Google analytics, Google Tag Manager og Googleadservices.

Hvordan slår jeg av cookies?

Hvis du ikke godtar bruk av cookies, kan du slå dem av fra menyen i nettleseren din. Det er enkelt å gjøre, men husk at dersom du sier nei til cookies, vil opplysninger om deg, som brukernavn og passord og info om hvordan du bruker nettsidene våre, ikke bli lagret. Det vil gå ut over funksjonalitet og opplevelsen både av nettsiden vår. Nettsiden fungerer rett og slett ikke som den skal. Du kan lese mer om hvordan du endrer innstillinger og deaktiverer cookies på nettlesernes egne nettsider. Du kan videre blokker overnevnte trafikkanalyse på http://www.adsrvr.org/.

Personvern

Selger respekterer ditt personvern og følger alle relevante forskrifter for behandling av kundeopplysninger slik at kan føle deg trygg når du handler hos oss. Tilgang og bruk av vår app eller dette nettstedet, samt henvendelser til oss via mail eller på sosiale medier er underlagt vilkårene og betingelsene i vår personvernerklæring. Når du benytter disse kanalene samtykker du også uten forbehold eller reservasjoner til bruksvilkårene. Selger har rett til når som helst endre disse vilkårene ved å kunngjøre endringer på våre nettsider.

Formål og hensikt med behandling av personopplysninger

Vi bruker kun informasjon som du frivillig oppgir via våre kundekanaler og kontaktpunkter. Personopplysningene brukes først og fremst for å kunne yte service i kundeforholdet ved å: Sikre riktig og effektiv leveranse ved å referere til ditt navn på ordre og når vi ekspederer henting i en av våre restauranter. Dette bidrar også å hindre misbruk av tjenesten. Gi relevant og god kundeservice, samt sikre effektiv feilretting og kundeadministrasjonForbedre brukeropplevelsen, eksempelvis gjennom å tilpasse innholdet vårt til størrelsen på din nettleser eller huske på hva du har lagt i handlekurven. Videre må vi ta vare på noen personopplysninger for å samsvare med lovkrav og gi deg mest mulig relevante tilbud, dersom du har samtykket til dette.

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Personopplysningene inkluderer navn, telefonnummer, betalingsmåte (kort, kontant), kortnummer (hele nummer registreres, kontrollsiffer vises for restaurant (nummer lagres ikke til neste gang), antall kjøp, innhold i bestilling, pris på bestilling samt eventuelle rabatter. Vi kan bruke all informasjon du sender til websiden, f.eks din IP-adresse, nettleserinformasjon, type enhet, brukernavn, geografisk plassering, samtykke/kontakt preferanser og evt Facebook konto informasjon dersom du bruker dette som innloggingsmetode. For våre bedriftskunder som benytter seg av faktura betaling vil vi ta imot bedriftsnavn, organisasjonsnummer, navn på kontaktperson, telefonnummer kontaktperson/bedrift, e-post til kontaktperson/bedrift, fakturaadresse med eventuelle merknader. For bedriftskunder vil det bli gjennomført kredittvurderinger via XX. Vi samler ikke flere opplysninger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålene beskrevet over. Når vi ikke lenger trenger opplysningene, og du ikke har samtykket til at vi beholder dem, slettes de. Lagringstiden ses opp mot bekvemmeligheten våre kunder har ved at vi har lagret deres informasjon for framtidige bestillinger og er på maksimalt 3 år.

Hvem har tilgang til informasjonen?

Behandling av personlig informasjon om våre brukere er en integrert del av vår virksomhet. Vi vil ikke leie ut eller selger dine personlige opplysninger. Selger kan dele personlig informasjon med franchisetager og IT partnere for å drifte webside og app (henholdsvis Octi AS og Liquid Barcodes) samt ivareta bestillingsmekanismer og ekspedisjon av bestillinger. All databehandling er regulert av personvernlovgivningen (GDPR). Vi sikkerstiller tilgang, integritet og konfidensialitet på personopplysninger med moderne og oppdaterte sikkerhetstiltak. Tilgang til personopplysninger er kun tilgjengelig for autorisert personell som må ha tilgang for å få utføre operasjoner i tråd med hensikten med den spesifikke informasjonen. Vi kan imidlertid utlevere personlig informasjon når vi i god tro mener utgivelse er nødvendig for å overholde loven; håndheve våre bruksvilkår og andre avtaler eller beskytte rettighetene og sikkerheten til Big Bite, våre ansatte, våre brukere eller andre. Dette inkluderer, men ikke begrenset til, utveksling av informasjon med andre selskaper og organisasjoner for svindelbeskyttelse og reduksjon av kredittrisiko. For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Barn og internett bruk

Vårt nettsted og tjenestene som er tilgjengelige gjennom våre nettsider er ikke ment for barn under 16 år uten voksnes samtykke og involvering. Selger behandler ikke bevisst informasjon om barn under 16 år og mener at barn i alle aldre skal ha foreldres samtykke før de gir ut personlig informasjon.

Dine rettigheter

Gjeldene personvern lovgivning gir våre kunder en rekke rettigheter. Denne personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, men vit at du også kan be om • Innsyn i egne personopplysninger • Korrigering av personopplysninger • Sletting av personopplysninger • Begrensning av behandling av personopplysninger • Dataportabilitet – dersom du vil ta med dine opplysninger til en annen leverandør. Ettersom vi kun benytter grunnleggende personopplysninger, kan du selv hente ut disse via din online konto hos oss. • Innsigelse mot behandlinger som automatiserte avgjørelser og profilering, men dette gjør vi uansett ikke.

Les mer om dine rettigheter på Datatilsynets sider: https://www.datatilsynet.no/ Ved innsyn, korrigering, dataportabilitet og endring av samtykker, kan du selv gjøre dette via vår webløsning. Dersom du ikke har bestilt via web eller app tidligere, kan du ta kontakt med kundesenteret for å få en brukerkonto koblet til dine opplysninger. Det er også mulig å kontakte selger for få innsikt i hva slags informasjonen vi har lagret på deg. Ettersom vi beskytter opplysningene om deg så du er nødt for å identifisere deg med gyldig legitimasjon for å få disse opplysningene. Det samme gjelder dersom du ønsker du å avslutte kundeforholdet og i den sammenheng få slettet alle personopplysningene dine fra vårt register, kontakt oss på adresse spesifisert nedenfor.

Kontakt og behandlingsansvarlig

Dersom du har spørsmål eller bekymringer knyttet til personvern på nettstedet vårt, eller hvordan vi som selskap behandler personopplysninger, vennligst send oss en detaljert melding til kundeservice@bigbite.no. Behandlingsansvarlig for opplysninger i omfang av denne personvernerklæringen Bitastad AS, Verftsgata 2E, 7042 Trondheim. Denne personvernerklæringen har virkning fra 01.april 2020.

Bestill mat her