Toppbilde - Franchisetakere3 (1).jpg

 

Big Bite-konseptet

Big Bite er et norsk, velutviklet fastfood-konsept med subs som hovedprodukt. Subs i Big Bite er dagferske baguetter fra lokal baker. I tillegg står flere varianter wraps og enkle salater på vår meny. Dette vet vi at kunden tenker om vårt konsept:

 

  • De blir svært positivt overrasket over smaken
  • De mener Big Bite er et sunnere alternativ
  • Big Bite er mat i farta for alle, uansett kjønn og alder
  • Har du først prøvd så blir det både gjenkjøp og mersalg

 

I Big Bite er vi svært opptatt av totalopplevelsen kundene har når de handler hos oss. Hvordan avdelingene ser ut, beliggenhet, servicenivået og kompetansen til de man møter bak disken. Hver eneste dag skal vi gi kundene mer enn de forventer, og på den måten skape høyest mulig fortjeneste. Her vil din innsats som franchisetaker i Big Bite være avgjørende, både i forhold til eget engasjement og i forhold til opplæring av ansatte. Subs, wraps og salater har vært og skal fortsatt være grunnstammen i vårt sortiment. Disse varene er for mange kunder hovedgrunnen til å velge Big Bite fremfor andre. Men sortimentet i seg selv er ikke nok. Dyktige, trivelige og serviceinnstilte medarbeidere er helt avgjørende for vår suksess.

 

Trygge rutiner og driftssystemer

Big Bite sine driftssystemer er gode og veletablerte, og mattrygghet er alfa og omega for oss som driver med mat. Vi har et skreddersydd intranett med rutinebeskrivelser og daglig informasjon, egendrevet lønns- og regnskapsavdeling, butikkdatasystem og egen distribusjon. Systemene er grunnlaget for kontroll over butikkdriften og oppnåelse av maksimal lønnsomhet. Driftssystemene våre er et solid hjelpemiddel for deg som skal bli franchisetaker i Big Bite.

 

Regional salgsoppfølging

Regional salgssjef er franchisetaker sin nærmeste samarbeidspartner. Han eller hun tilbyr assistanse på en rekke områder, for eksempel når det gjelder utvikling av driftsmessige styreredskaper, salgsanalyser, svinnbekjempelse og riktig bruk av konseptet for å sikre maksimal fortjeneste. De regionale salgssjefene har ansvaret for å følge opp de enkelte avdelingene og besøker disse jevnlig. 

 

Markedsføring

Ved signering av franchisekontrakten gis franchisetaker rett til å bruke merkenavnet Big Bite. Samtidig foreligger det et krav om å delta i alle nasjonale aktiviteter knyttet merkevaren. Sentrale og lokale aktivitetsplaner utarbeides årlig. I tillegg til å skape konkret mersalg, er kampanjeaktivitetene med på å bygge opp Big Bite som merkevare, og dermed gjøre konseptet enda sterkere. Det er franchisetaker sin oppgave å budsjettere og planlegge sin egen lokale markeds- og salgsutførelse. Den sentrale markedsavdelingen står til full disposisjon ved behov for spesifikke markedsføringstiltak for å øke omsetningen ved ditt utsalg. Ansvaret for forvaltning og utvikling av profilen ligger hos sentral markedsavdeling.

 

Big Bite inngår sentrale innkjøpsavtaler som franchisetaker nyter godt av. Utsalgspriser på varer og tjenester settes sentralt.